Božični Vojnik - 27. 12. 2023

Spoznavanje vrednot pri Društvu Univerza za tretje življenjsko obdobje Sevnica se zbira na Železniški postaji Sevnica ob neobičajni uri: ob pol dveh popoldne. Na vlak proti Zidanemu Mostu ob 13.40 se nas vkrca 13, tri so že na vlaku, dve se pridružita na poti. V Zidanem Mostu prestopimo, v Celju pa malo pešačimo: na Avtobusno postajo smo namenjeni. Na avtobusu ob 15.20 je dovolj prostora za nas in čez 18 minut smo na cilju.

Seveda ne izstopimo pri Psihiatrični bolnici, ki je v Vojniku od leta 1962, prej pa je bila v tej stavbi od leta 1892 hiralnica. V središču kraja z okoli 2500 prebivalci smo, leži pa ob Hudinji in je sedež občine. Nekaj več kot sedem kilometrov je oddaljen od Celja, zato se tja vozi veliko ljudi na delo. Ima tudi veliko uspešnih obrtnikov, okoličani pa se ukvarjajo s kmetijstvom. V rimskih časih je ležal ob važni cesti Ptuj - Celje. Kot naselje je prvič omenjen leta 1165, leta 1306 postane trg. V Vojniku so kar tri cerkve: najstarejša je Cerkev svetega Florjana (1453), stopnice s križevim potom vodijo na hrib k Cerkvi Marije sedem žalosti (1683) - na zunaj je enostavna, notranjost pa je baročna in ima ene najlepših in najstarejših orgel v Sloveniji. Tretja je Župnijska cerkev svetega Jerneja v novejšem delu naselja iz leta 1899 v obliki latinskega križa, ker so predvidevali dograditev po ene ladje na vsaki strani. Tega niso napravili, zato tudi visoki zvonik (58 metrov) ni v sorazmerju s stavbo.

Spodnji posnetek je delo Marte Brežan.
Najprej na kavo v lokal Teksas, potem pa se napotimo proti trem ulicam, kjer je skoraj vsaka hiša okrašena z jaslicami, navadno jih je okrog 200. Letos so jih postavili že devetič, do sedaj se jih je ogledalo okrog sto tisoč obiskovalcev in obiskovalk, letos jih pričakujejo okrog 20 tisoč.

Najrazličnejših oblik so, iz različnih materialov, nekatere so prav umetniško izdelane. Letos so se še posebno potrudili, saj poteka 800 let od prvih jaslic, ki jih je postavil Frančišek Asiški leta 1223. Na Slovenskem so to prvi napravili jezuiti v Cerkvi svetega Jakoba v Ljubljani leta 1644.

Stopimo v Cerkev svetega Jerneja, ki je bogato okrašena in ima tudi lepe jaslice. Zaokrožimo po obeh ulicah na drugi strani, na koncu vsake ulice in še ponekod drugod imamo možnost nakupa kuhanega vina po dva evra in priboljškov.

V Domu svetega Jerneja
so zbrane namizne jaslice, ki vedno znova presenečajo s svojo izvirnostjo in lepoto.

Tri dni zaporedoma različne skupine predstavljajo žive jaslice: za nekaj časa prisluhnemo zgodbi in pesmim.

Pri stojnicah in v šotoru se je mogoče okrepčati in že se je treba odpraviti na avtobus ob 19.16. Skoraj eno uro imamo časa za občudovanje Celja, lučk in projekcij, pa tudi kakšno dobroto najdemo zase na stojnicah.

Na Krekovem trgu pri Železniški postaji Celje se začenja glasbeni program, ampak glavnih zvezd ne dočakamo, treba je na vlak. Osebni z odhodom ob 20.29 ali mednarodni ob 20.42, ki pa je kljub poznejšemu odhodu v Sevnici več kot deset minut pred osebnim.

Lepo popoldansko doživetje!

Marta pravi ...

Popoldan v Vojniku je bil čudovit. Tudi sončni zahod nam je polepšal večer ...

Romana Ivačič pravi ...

Res je, še narava drži z nami!