Zajčja gora (Gora), Ledina - 22. 9. 2021

Ob osmih na parkirišču pri krožišču v Šmarju (Sevnica) nas je zbranih sedem za pohod študijskega krožka Spoznavanje vrednot pri Društvu Univerza za tretje življenjsko obdobje Sevnica.

Foto: Občina Sevnica.
Tu sta že tudi prizadevni organizatorki Evropskega tedna mobilnosti z Občine Sevnica, ki nas posnameta pri odhodu. Seveda se pohvalimo z medobčinsko udeležbo.

Krenemo pa kar po markacijah po ozki poti mimo visoke žive meje, potem pa po cesti mimo hiš, ki jih je treba pokomentirati: čigave so, kaj nam je všeč, kaj pa ne ... Markacije s ceste vodijo v gozd, me pa zavijemo na levo proti Ribnikom. Tu sicer menda nikoli ni bilo ribnikov, so pa sušili ribe, ki so jih posebno ob drstenju nalovili v Mirni - včasih tudi samo z rokami.

Ob poti nas pozdravijo ciklame, ki nas spomnejo na to, da je danes prvi jesenski dan. Še malo naprej, potem pa po cesti navzdol do Elčke in Vinka, ki nas že gostoljubno čakata z dezinfekcijo, kavo in pecivom v svoji uti.

Spodnji posnetek je delo Vinka Šeška.
Ob prijetnem klepetu skoraj pozabimo, da smo na pohodu.

Po  travniku nas pot vodi navzgor, začenjajo se nam odkrivati razgledi na Sevnico in Boštanj, potem pa nas zagrne gozd. Ne nadaljujemo vzpona mimo nekdanje Krulejeve zidanice, ampak se usmerimo na levo do Prahovih. Tu nas vedno prijazno sprejmejo in tudi danes je takoj na mizi orehovec, ogledamo pa si tudi gospodarjeve umetnine iz starih trt. Prija nam klepet in komentiranje razgleda.

Lepa planotica je tu na višini, hodimo še mimo druge domačije,

potem pa pod vinogradom vse više v gozd. Tu nas pozdravi resa s svojo lepoto.

Zunaj gozda s travnika lepo vidimo Skalico, Lisco, Veliko Kozje ... Prijetno je hoditi ob robu gozda,

kjer se košati kostanj, mimo starih dreves (tepk) in že smo med hišami, ki so nanizane po Zajčji gori kot ogrlica. Zajčja Gora je tudi zaselek, uradno pa je vse to Ledina

Spustimo se na rob, da občudujemo razgled v dolino Save in vse do Kuma.

Naprej po grebenu vidimo preko Save Laze, Konjsko, Lukovec, Veliki Trn, kasneje še na tej strani Save Mohor in Grmado, čisti zadaj pa tudi Sleme.

Pred eno izmed zidanic najdemo mizo s klopmi, kjer se nam prileže malica z lepimi razgledi.

Nadaljujemo pohod po grebenu z razgledi do Lisce, potem pa do Mastnakove zidanice, kjer pa poleg na Sevnico kukamo še bolj proti zahodu do Gračke gore, Okroga in Armeza. Po stezi se spustimo do ceste, nekaj časa korakomo po njej, potem pa po strmi bližnjici skozi gozd spet na cesto, kjer zašpilimo klobaso.

Lepo dopoldne v prijetni družbi je bilo to!