Štagina in Hudo Brezje - 17. 6. 2019

Nekajkrat zaradi zlomljene roke nisem šla na pohod s Ponedeljkovo skupino Planinskega društva Lisca Sevnica, danes pa sta me premamila vabilo vodje skupine in pa vremenska napoved za ne preveč vroč dan. Zbiranje ob pol sedmih na parkirišču pri krožišču v Šmarju (Sevnica) in dolgo razmišljanje, kam naj se podamo. Predlagam, da se sprehodimo ob potoku Štagina, in osem se nas v dveh avtomobilih odpelje preko Save in po njenem desnem bregu skozi Log do mesta,

kjer se odcepita cesti proti Artu in Lomnemu (Veliki Trn). V bistvu smo na meji med sevniško in krško občino, ki poteka ravno po potoku Štagina, pritoku Save. Asfaltirana cesta nas vodi mimo nekaj hiš in ribnika, pri nekdanjem mlinu pa se prelevi v makadamsko.

Foto: Ljubo Motore.
Domačina nas tu običajno gostoljubno pogostita s pijačo, tudi danes je tako.

Imata res prijetno urejeno domovanje z veliko rožami in še več živalmi.

Pot ob potoku je prijetna: samo zelenje, mir, pesem ptic. Le še ena hiša je malo v bregu nad nami, potem pa samo gozd. Za hip postojimo pod jamo, ki je delno zasuta, potem pa hodimo naprej do križišča. Na levo bi šli lahko do Velikega Trna, naravnost do Rovišča, desno kaže smerokaz da naselja Hudo Brezje. Izberemo zadnjo smer in po kratkem vzponu

in razgledu proti Velikemu Trnu smo med hišami. Malo naprej po vonju ugotovimo, da smo na kmetiji Metelko, kjer gojijo kokoši.

Na levo pogledujemo proti Studencu, nas pa pot vodi naprej. Asfaltirana cesta proti Ponikvam in Artu nam ne diši preveč, zato se ob prvi priliki spustimo spet v gozd, prečkamo velik pašnik,

potem pa se delno po strugi potoka z malo vode priključimo že znani poti ob potoku Štagina.
Tri ure hoje skoraj brez postankov in kava na Logu se res prileže.

Meni pa občutek, da se da hoditi na pohode tudi z roko v mavcu.