Tržišče in Škovec - 21. 7. 2021

Danes "na lepše" bolj pohodniško.

Spet na vlak proti Trebnjemu ob 6.44, še dve pohodnici sta na Železniški postaji Sevnica, Mimi pa čaka na nas v Tržišču. Pri Jelovcu vlak še vedno vozi počasi na odseku, kamor je v ponedeljek padla skala.

Lepo sončno jutro je, ravno prava temperatura, ko koračimo z Železniške postaje Tržišče proti naselju. Lokal pri trgovini ima majhno teraso, kjer si privoščimo kavo in nakrmimo mucka. Domačinka Mimi ima pri tem glavno besedo, tudi sicer nas informira o vsem na poti in ob njej.

Pot nadaljujemo mimo Osnovne šole Tržišče, potem pa po Lanišču - med njivami in travniki, kjer so včasih gojili lan.

Po travniku mimo hiše, spustimo se v dolino in v hrib do Kaplje vasi. Tu imamo dve možnosti v smeri proti Škovcu: po dolini ali po zgornji poti skozi gozd.

Izberemo to drugo in uživamo po senčni gozdni cesti.
Ko pridemo iz gozda, smo pri samotni hiši na lepi jasi, ki spada že pod Škovec.

Še je treba v hrib in na desni je še ena hiša na samem in z lepim razgledom ter ledinskim imenom Petelink.  Po cesti nadaljujemo na levo, opazimo odcep za Sveti Vrh

tu pa je tudi lično urejeno Počivališče Trata, kjer poleg mize, klopi in smetnjaka najdemo tudi zemljevid tega področja.

Ko se še dvigamo, se nam na hribu desno pokaže Cerkev Marijinega vnebovzetja na Svetem Vrhu. Na levo v gozdu izvira voda,

Škovec pa nas pozdravi z na novo urejenim kozolcem, ki so ga zaprli in ga uporabljajo za prireditve, ob njem stoji steber z informacijami, kdaj se je kaj dogajalo v kraju; miza s klopmi, smetnjak, tabla z informacijami in zemljevidom, pipa s pitno vodo, vmes pa lepe zasaditve rož in grmovnic.

Pod njivo stoji zelo lepo urejen čebelnjak, ob cesti hiše z obnovljenimi fasadami in premišljeno oblikovanimi tratami ter vrtovi - res je težko najti kaj zanemarjenega. Ena hiša ni urejena in baje jo nameravajo porušiti.

Neke vrste središče te vasi, ki je bila v 15. stoletju znana pod imenom Šibkovec, je zasebni etnografski muzej Leopolda Borštnarja. On sicer živi v Ljubljani, mogoče pa si je ogledati večino zbranih stvari,

me pa izkoristimo senčno uto za počitek in malico. Leta 2010 je Škovec postal najlepša vas v Posavju, dosegel pa je tudi tretje mesto v ocenjevanju najlepših izletniških krajev v Sloveniji. Oba naslova si gotovo še vedno zasluži, nekaj nad 60 prebivalcev pa vso pohvalo za složnost in skrb za urejenost kraja.

Ob odhodu z vasi na vzhodno stran naletimo na znanko od Slavice in treba se je dezinficirati.

Pod vasjo spet lepo urejena dobrodošlica ob križu in malo niže Počivališče Rina. Cesta po gozdu nas lepo vodi v dolino,

kjer naletimo na kažipot za Dolino, ki kaže na desno, me pa gremo v levo proti Tržišču.

Pri nekdanjem mlinu zdaj gojijo ribe, me pa tu izberemo bližnjico, prečimo potok in na koncu obiščemo še nekdanje perišče. Tu "zašpilimo klobaso"

in se vrnemo na Železniško postajo Tržišče. Osem minut pred dvanajsto pripelje vlak za Sevnico, v Sevnico se pripeljemo osem minut čez dvanajsto. Naše zanimivo in prijetno dopoldne se končuje. Hvala lepa, Mimi, za tvoje vodenje;  Lojzka in Slavica - vama pa za prijetno druženje!